vrijdag 3 juni 2022

Helemaal alleen tussen de kuddes

Villard-de-Lans - Sornin

Het vertrek uit Vassieux ging super. 11 tevreden mensen vetrokken na de welgemeende knuffel en het ontbijtje bij de plaatselijke bakkers. Enkelen zoals ik naar een volgende bestemming in Zuid-Frankrijk, de rest naar huis.

Al liftend raakte ik in Villard-de-Lans. Altijd interessant, zo'n gesprek met locals. Ik leerde van alles bij over de viskweek en biathlon in de Vercors. In Villard deed ik een wasje, deed ik wat inkopen en werd ik ondergedompeld in een Nordic Walking event. Beeld je in wat dat geeft : honderden snelwandelaars die bij iedere stap met de wandelstokken op het asfalt tikken terwijl een half-hysterische omroeper door de boxen schalt.
Het Nordic Walking event bleef blijkbaar aan de oostkant van de vallei. Dus koos ik de westkant. Een lange saaie klim door Ardens aandoend dennenbos over Croix Perrin. De enige onderbreking waren de hordes mountainbikers die full speed op me af reden. 
Het was pas na een paar uur, bij Molière, dat het interessant werd. De alpenwei was al ingenomen door koetjes. Goed zicht op Grenoble en de Chartreuse. Na Molière een heel mooi stuk door een kalksteenchaos, een stuk zachter en romantischer dan de brutere versies hiervan in de zuidelijke Vercors.
Ik zet de tent op in het lege gehuchtje le Sornin. Er is een kleine kans op onweer en ik kan desnoods naar de koeienstal vluchten als het te gortig wordt.

Eerste avond alleen. Ik mis de fijne Hiking Advisor groep toch een beetje.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten